torsdag 6 januari 2011

love

tog mig just en kik på andreas blogg, och där hade hon typ skrivit ; nio saker om mig själv. eller något liknande, och då såg jag en punkt då de stod såhär;
5. Jag tycker allt nu förtiden är så komplicerat. - Kärleken nu t.ex, då ska det vara msn, sms och facebook. Förut (när man ser gamla filmer) var den mysitisk och charmerande.

det fick mig och tänka efter lite, och det är verkligen sååå sant! om man jämnför hur kärlek kunde börja eller höll på att växa fram jämnfört med hur den kan göra det idag, så är det så.. ja jag finner inte ordet. men förr, då träffades man liksom mer, eftersom man inte kunde höras på andra sätt, eller jo brev i och för sig.. men om man bor nära varandra så skickar man ju inte brev. då var det alltså någon som var tvungen att ta insiativet att börja prata eller så vid de tillfällen man träffades, och man började lära känna varandra på ett annat sätt. idag så bestämmer ju vi när vi ska träffas via sms eller samtal. och vi håller kontakten via sms och samtal, tänk egentligen hur svårt det var förut, när det inte fanns. väldigt naturligt fint om man tänker efter.  kärlek sågs nog på ett annat sätt. och då menar jag såklart inte att den var mer äkta eller bättre förr, men det känns som att man tog vara på den mer förr eller vad jag ska säga. jag säger inte att den har blivit sämmre, jag säger bara att den har förändrats. jag tycker det är både positivft och negativt
+ det är lättare nu
+ man håller kontakten bättre
- den var naturligt finare förr
- den var mer speciell förr 

men en sak kommer aldrig förändras
kärlek är tvåsidigt, lycklig och olycklig. & ALLA behöver den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alltid trevligt med en kommentar!