lördag 4 december 2010

Dag 05 – Vad är kärlek?

kärlek för mig är något fint. när jag hör ordet KÄRLEK så tänker jag på kärlek mellan kille och tjej, alltså att man är tillsammans eller att man är kär i någon. men det är ju så mycket mer, för mig är mina vänner kärlek, det är även fotboll, musik och min familj. jag har kärlek till saker som är väldigt betydelsefull för mig, det är en slags kärlek. tex när jag hör vissa låtar, tillexempel som mariah carey - reflections, så känns det som att jag blir kär, inte i någon eller något, men jag bar får den känslan, bara för några minuter, det är härligt. en annan kärlek är ju just den kärleken mellan kille och tjej, då allt ska kännas rätt, då de där pirret finns i magen, då man ryser när man tänker på den, då ingenting ska vara pinsamt, att man ska kunna dela på allt tillsammans, alla bra och alla dåliga stunder, ärligheten, känslan att få vara någons, att älska och att vara älskad, att bry sig om varandra och se varandra, de är den äkta kärleken. men kärlek behöver inte alltid vara lycklig, de finns även olycklig kärlek också.. kärlek är ett ord som betyder så otroligt mycket.
just den där riktigt äkta kärleken med någon har jag aldrig varit med om, jag har haft förhållanden men somsagt har ju dom tagit slut för att något var fel, och jag tror på ödet, att alla saker som händer har en mening, och att man alltid lär sig något av det. om man alltid kan se att de var en mening med saker, så kan man oftast se det posetivt, och det är en bra sak.
jag vet, att de finns någon som jag kan dela de där med, någon som älskar mig som jag älskar den, någon som verkligen ser MIG, någon som allt kommer kännas rätt med.
men än är jag bara 14 år, men jag tror att de finns någon för alla, även för mig, och det ger mig hopp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alltid trevligt med en kommentar!