måndag 20 september 2010

ösregn

för alla er som inte vet så ÄLSKAR jag att baka. det är bland de bästa jag vet! då kopplas allt bort, och man tänker bara på hur och vad man ska göra, sen lär man sig så bra av sina misstag, och baka nya saker är så kul, och se resultatet när det är klart och sist men inte minst SMETEN!
har nämmt de förut men när jag blir stor vill jag ha ett litet mysigt kafé någonstans! de är ett av mina mål..
nu är de så mysigt, ser hur regnet bara öser ner, och går runt här hemma och känner en av världens godaste lukt ( en kaka i ugnen ) med halsduk och mössa.
drog ju på mig uppdraget att baka till morgondagens match, och de gör jag mer än gärna. letade som vanligt efter recept på google utöver vad jag hade för ingredienser hemma och hittade :



För 25-30 personer.

Ingredienser
4 1/2 dl socker
4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
4 1/2 msk kakao
3 ägg
225 g smält smör eller margarin
2 1/4 dl kokande vatten

Smörkräm:

225 g smör eller margarin
4 dl florsocker
2 ägg
Drygt 1 påse cocos

Garnering:
250-300 g ljus blockchoklad
2 msk olja

Gör så här
Vispa ägg och socker. Tillsätt torrvarorna, därefter smör och vatten. Grädda kakan i smord och bröad långpanna.175 grader 20-35 minuter. Låt kakan svalna.
Smält smöret till smörkrämen och rör ner resten av ingredienserna. Låt svalna.Bred över den kalla kakan. Smält blockchoklad med olja och bred på kakan. Ställ kallt.

2 kommentarer:

  1. Okej, Cornelia... Berätta en gång till..

    moahaha

    SvaraRadera
  2. haha, men kom ihåg, de e JAG som är boss!

    SvaraRadera

alltid trevligt med en kommentar!