fredag 27 augusti 2010

första inlägget

ja, nu sitter jag här med en egen blogg efter alla bloggheaders jag har gjort åt olika bloggar.
tyckte de verkade roligt så jag testar väl då.. i hope you'll like it!



Idag har jag kommit hem från en 2nätters-fjällvandring med min klass. jag har aldrig fjällvandrat förrut så det var intressant. men jag kan säga det att jag var inte så positiv till det, bära 16 kg på ryggen i fjällen i 6 km i regn lät inte så frestande.. första kilometern trodde jag att mina ben skulle gå av, men de gjorde dom inte. när vi väl var framme och hade satt upp tältet och hade just börjat laga mat så börjar det såklart att regna, så kalla biffar med mos vart middagen inne i daniel, albin och nils tält. när vi är klar och kommer ut och ska till att diska så är det iskallt, spöregn, och vårt tält går inte att vara i.. så de var bara att hitta sig en ny sovplats i någon annans tält. den natten sov jag med robin felicia och johannes vilket var helt okej, somnade halv 1, sen vaknade halv 3 igen av att det var en massa renar utanför tältet och sen så vart vi hungriga så då fikade vi, somnade efter det kanske halv 4. nästa dag besteg vi en fjällstopp, eller vad man nu ska kalla det, en liten en.. och somnade ganska tidigt på kvällen i adams 3mannatält med adam, mia, johannes, marcus och albin, trångt men varmt. sen idag så gick vi hem, och nu sitter jag här på sängen med tjock hals, ett huvud som dunkar och världens snorigaste näsa med en ben&jerry brevid mig. men jag måste säga det att det har vart väldigt roligt, som alltid med min kära klass! ska bli rikigt skönt att få lägga sig i sin egen säng! so, goodniight.
bjussar på bilder som jag tagit av mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alltid trevligt med en kommentar!